farhange.honare1
best
پنج شنبه 17 مهر 1393برچسب:, :: 12:21 :: نويسنده : farhange چند روش املا نویسی و تصحیح املا 1.اگر دانش آموز ضعیفی در املا دارید می توانید او را کنار یک دانش آموز قوی تر بگذارید تا با نگاه کردن و مشورت کلمات مشکل را بنویسید زیرا بخوبی یاد می گیرد و به ذهن می سپارد . این عمل نباید تکراری باشد . بعد از چند املا که نوشت به دانش آموز ضعیف بگویید امروز دوست شما از روی شما املا می نویسد سعی کن درست بنویسی که غلط نداشته باشی . 2. متن املا را از قبل آماده کرده یکبار برای بچه ها بخوانیم گوش کنند بعد املا را مجدد بخوانیم بچه ها املا بنویسند . 3. بازی و املا : دانش آموزان املا را روی هوا بنویسند و دانش آموز دیگر برای او تصحیح کند . 4. شاگرد پشت سر کلمات را روی پشت فرد جلویی بنویسد و شاگرد جلویی از روش حرکت انگشتی فرد عقبی بتواند لغات را بفهمد و بنویسد . 5. از دانش آموزان بخواهیم در هر ماه یکبار به والدین خود املا بگویند . و خودشان تصحیح کنند و نمره بدهند . تصحیح املا 6. دانش آموزان املای یکدیگر را تصحیح کنند و معلم نمره را بگذارد . 7. تصحیح املای بصورت گروهی ، سرگروه هر گروه از دانش آموزان املا را تصحیح کند . 8. معلم املا را تصحیح کند بهتر است درست غلطها را ننویسند تا خود دانش آموز درست غلط را پیدا کند و بنویسد . 9. در تصحیح املا بهتر است برای دانش آموزان ضعیف جدولی تهیه کرده تا آنرا کامل کنند .
10. املا بصورت حفظی : ابتدا یک متن املا را دانش آموزان بخوانند سپس آن چه را که حفظ کردن بصورت املا بنویسند یکبار خود دانش آموز متن املا تهیه کند و بار دیگر معلم متن انتخاب کند . 11. همکاران معلم می توانند در املاهای کلاس جای خود را تعویض کنند و به بچه های کلاسهای دیگر املا بگویند تا بچه ها با انواع صداها و لحن و گویش در دیکته آشنا شوند . 12. برای والدین بی سواد ، فرزند می تواند صدای خود را ضبط کند و از روی صدای خود به خودش دیکته بگوید یعنی صدای ضبط شده ی خود را جایگزین صدای اولیای هود که بی سواد هستند نم
آخرین مطالب پيوندها
تبادل
لینک هوشمند
نويسندگان
|
||||||||||||||
|